maandag 6 juni 2011

Herstel van mijn verwondingen

Vanochtend heb ik weer een bezoek gebracht aan de huisarts. Het vierde bezoek in 8 dagen tijd, ik geloof dat ik mijn quotum voor 2011 bereikt heb. Maar, zoals bekend is maken zachte heelmeesters stinkende wonden en is een vinger aan de pols houden geen overbodige luxe in deze situatie.
De arts heeft de wond op mijn kuit nogmaals goed bekeken en de conclusie was duidelijk: de infectie lijkt voorbij. Dus geen dure Mepilex Border pleisters met zilver meer plakken, maar nog wel twee weken pleisters zonder zilver gebruiken. Het zijn werkelijk schitterende pleisters, een zachte silicone laag die op de wond geplakt wordt, met een vochtabsorberende laag eroverheen. En om het geheel op z'n plaats te houden (het plakt uit zichzelf wel, maar in bed wil het nog wel eens verschuiven/loslaten) heb ik er nu een tubigrip omheen. Ik voel me nu wel ineens heel oud want het lijkt er nu net op alsof ik een steunkous om heb.... En dat alles op dokters voorschrift!
Bij de apotheek was het nog even "hilariteit" na het opmeten van mijn kuit. Deze mat 46cm. en de apothekersassistente had voor deze omvang slechts een "medium-sized" bovenbeen tubigrip.... Met andere woorden, de tubigrip om mijn onderbeen, hoort eigenlijk om een bovenbeen... :-$ Dat zal wat worden als ik eens iets om mijn bovenbeen krijg, en daar een tubigrip omheen moet... Mijn Hollandse turbodijen passen dan waarschijnlijk alleen in een oversized rollade-netje ;-)
Anyway, het herstel gaat gestaag, de duizenden speldenprikken die ik vorige week nog voelde in mijn wond lijken nu plaatsgemaakt te hebben voor jeuk. Een goed teken natuurlijk, maar wel erg onhandig zolang er nog wondpleisters en een tubigrip om mijn onderbeen zitten. Woensdag ga ik weer aan het werk, en natuurlijk ga ik dat gelijk met Q284 doen. Lekker eigenwijs, maar ik verheug me er nu al op... Hoewel, 05:00 uur beginnen betekend (zelfs met de Quest) nog steeds 01:45 opstaan.......... Dus voor nu: oogjes dicht, snaveltjes  toe, slaap lekker!

1 opmerking:

  1. Nu maar hopen dat je nieuwe "babyhuidje" niet indroogd en scheurt.
    Sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen