donderdag 16 juni 2011

Woon-werk 14-06-2011

Dinsdag 14 juni, een late dienst van 14:30 tot 22:45. Fijn weer in de Quest naar werk. Nog steeds wennen is het vriendelijke zwaaien naar mensen wiens mond openvallen van verbazing bij het zien van een Quest.
De gebruikelijke route heb ik genomen, alleen de hefbrug bij Alphen aan den Rijn naar Zwammerdam blijft een hachelijke onderneming. Vanwege renovatiewerkzaamheden en de aanleg van een nieuwe ontsluitingsweg is het daar opgebroken. Ik twijfel over uitstappen maar besluit toch door de berm (platgereden, dus zonder verrassingen) te rijden en met een beetje heen en weer wiegen en een lastige afdaling over een voetpad vervolg ik mijn weg weer. Dit gaat wel enorm ten koste van de gemiddelde snelheid. Die kan ik bijna zien dalen met tienden...
De weg tussen Bodegraven en Woerden neem ik via de hoofdrijbaan met een snelheid tussen de 40 en de 45 km/uur. Automobilisten gaan er met een ruime boog omheen en wederom opgestoken duimen mijn kant op. En passant nog even een wielrenner verzwolgen.
In Utrecht levert het Kanaleneiland (of beter gezegd, de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal) nog steeds een probleem op. Ook hier wordt geadviseerd af te stappen maar ik rij rustig door over de Stelcon-platen.
Terug naar Leiden gaat in het donker ook prima. Alleen weer wat flikkeringen in de koplamp, daar moet ik echt even naar gaan kijken. Ook nog een wedstrijd gedaan met een collega. Zij reed 5 kwartier later weg uit Utrecht en beweerde eerder bij de Heineken in Zoeterwoude te zijn dan ik. Dat werd dus flink aanpoten in het donker. Uiteindelijk, rond 00:20 kwam ik bij de Heineken aan, niet zeker wetend of mijn collega er al zou zijn, of misschien gewoon doorgereden was. Zelf had ze aangegeven flink gas te geven en rond 00:25 bij de Heineken aan te komen. Met die wetenschap beschouwde ik mijzelf als winnaar. Rond half een ging ik toch maar eens bellen, waar ze bleef. Toen bleek dat ze even voor twaalf uur nog een noodoproep had aangenomen, en nu pas bij Alphen aan den Rijn reed. Dat betekende ook dat het eigenlijk geen eerlijke race was en dat mijn overwinning niet zo heel veel voorstelde, behalve een overwinning op mijzelf. Het laatste stuk naar huis heb ik dan ook rustig aan gedaan. Moe maar voldaan parkeerde ik Q284 om 00:45 in de voortuin. Tijd voor een slaapje...

Heenweg:
DST: 60,59 km
TM: 1:45:48
AVG: 34,3 km/uur
MAX: 48,0 km/uur
ODO: 7.962,4 km

Terugweg:
DST: 59,40 km
TM: 1:44:04
AVG: 34,2 km/uur
MAX: 46,0 km/uur
ODO: 8.021,8 km

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen