donderdag 16 juni 2011

Woon-werk 15-06-2011

Ondanks de vermoeide benen besluit ik toch weer met Q284 naar Utrecht af te reizen. Buiten regent het dat het giet, de Quest staat ongeduldig voor de deur te wachten totdat hij uitgelaten wordt. Het regent... nog steeds... dikke druppels... het houdt maar niet op. Uiteindelijk grijp ik mijn spullen en een beetje moed bij elkaar en trek de voordeur achter mij dicht. Nu snel handelen, sloten er vanaf, schuimkap open, spullen erin mikken, regenjasje uit, ik erin, schuimkap erop, shit... batterij vergeten... #*&^!$` Uiteindelijk zit ik welliswaar afgeschermd van de regen in de fiets, maar toch ben ik drijfnat. Snel de schoenen inklikken en fietsen maar.
De benen hebben er moeite mee, het lijkt wel alsof de Quest mij wil waarschuwen. Ga nou lekker met de trein, je benen zijn nog niet hersteld van gisteravond. En ergens weet ik dat het klopt. Het fietsen gaat zwaar en ik heb last van mijn linker achillespees. Even lekker aanzetten is er niet bij. Het gemiddelde blijft dan ook achter bij gisteren.
Inmiddels heb ik ervaren dat mijn route van en naar Utrecht lang niet zo recht-toe-recht-aan is als ik dacht. Ja, op de Seiran of op de Koga Traveller kun je lekker doorjakkeren in de bochten, maar met Q284 is dat toch anders. De bochtensnelheid liggen beduidend lager en het opnieuw op gang brengen kost aardig wat energie. Ook het zoeken naar het juiste verzet is nog wennen. Aldoende leert men zal ik maar zeggen.
Zowel de hen- als de terugrit gaat moeizaam, het is lastig de snelheid erin te krijgen, maar als ik eenmaal op gang ben lukt het best om 36-38 km/uur aan te houden, ook tegen de wind in.
Later ontdek ik dat de remmen niet terugveren, na elke remming moet ik de remhendel terugduwen om ervoor te zorgen dat ze niet aanlopen. Zelf denk ik dat het ligt aan het feit dat ik op mijn route aardig wat grote, diepe plassen heb moeten doorkruisen, misschien is de boel wel een beetje vuil geworden en is schoonmaken de manier om alles weer goed te laten functioneren. Gelukkig ben ik volgende week de hele week vrij zodat ik naast het klussen in huis ook even tijd heb om naar de remmen te kijken.
Vandaag (donderdag) en morgen kies ik voor het openbaar vervoer. Zo kunnen mijn benen even goed herstellen. Zaterdag en zondag heb ik weer late dienst en pak ik Q284 weer mee. Zo komt het neer op 6 dagen werken waarvan 4 keer met de fiets. Niet verkeerd, de kilometers vliegen om mijn oren. Tot zover!

Heenweg:
DST: 59,96 km
TM: 1:56:17
AVG: 30,9 km/uur
MAX: 44,0 km/uur
ODO: 8.084,9 km

Terugweg:
DST: 59,47 km
TM: 1:53:55
AVG: 31,3 km/uur
MAX: 46,5 km/uur
ODO: 8.144,4 km

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen