dinsdag 28 juni 2011

Woon-werk 27-06-2011

Na een weekje niet gewerkt te hebben stond er vandaag weer een vroege dienst op het programma. En omdat ik Q284 bijna niet aangeraakt heb was het niet meer dan logisch dat ik in de Quest de gebruikelijke 60 kilometer naar Utrecht af zou leggen. Het was een heerlijk zachte maandagochtend en het verliep allemaal soepeltjes totdat in Woerden een kat besloot om vlak voor mijn neus de straat over te steken. Ik rem, wijk uit, zie de stoeprand op me afkomen (niet goed) en geef een ruk aan het stuur naar links en..... kantel met Quest en al en glij een kleine 6 meter door over het asfalt. Met mijn vorige schuiver nog vers in mijn geheugen (en linker been) gegrift realiseer ik mij dat ik er in mijn Quest verdomd goed vanaf gekomen ben. Met een gekrenkt ego wurm ik mijzelf uit het instapgat en zet de Quest rechtop. Ik aanschouw de schade en baal natuurlijk als een stekker. De rechter zijkant heeft flinke schade, maar is gelukkig niet gescheurd of gebroken. Alleen "lak"schade ontsiert Q284. Voorzichtig zoek ik alle deeltjes die uit de Quest zijn gevallen bij elkaar en stap weer in om mijn reis voort te zetten. Ontdaan arriveer ik in Utrecht en binnen niet afzienbare tijd weten al mijn collega's wat er gebeurt is en is het weer gesprek van de dag, en een ideaal spotobject. Nee, deze dag ga ik gauw vergeten, ook omdat er meerdere (ongeplande) wegopbrekingen op mijn route lagen waardoor het niet fijn rijden was. Ook de terugweg naar Leiden was bar en boos. De hitte speelde mij parten en ik geloof dat ik op het hele traject van 60 kilometer meer dat 3 liter vocht heb aangevuld. Nee, deze dag ga ik echt gauw vergeten.

Heenweg:
DST: 61.69 km
TM: 1:48:13
AVG: 34,1 km/uur
MAX: 44,5 km/uur
ODO: 8.426,7 km

Terugweg:
DST: 64,29 km
TM: 2:06:36
AVG: 30,4 km/uur
MAX: 52,5 km/uur
ODO: 8491,0 km







1 opmerking:

  1. Jemig Robert, het doet ook mij zeer :-(( . Wat jammer. Het geluk van een Quest is dat hij makkelijk een nieuw laagje verf krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen