zondag 31 juli 2011

Nieuwe filmpjes van mijn woon-werkroute

Gisteren heb ik weer eens wat filmpjes gemaakt op mijn route naar werk. De laatste tijd zijn er wat dingen veranderd (de hefbrug van Alphen aan den Rijn is weer toegankelijk, nieuwe banden die voor een grotere draaicirkel zorgen) en daarom dacht ik dat het leuk zou zijn om daar wat videomateriaal van te maken.
Het eerste filmpje begint voor de deur waar ik Berber, Jebbe, Hoite en Douke uitzwaai (en tot de conclusie kom dat ik de accu nog niet aangesloten heb). Ik neem je mee op het eerste deel van mijn route door Leiden, richting Zoeterwoude. Eigenlijk kom ik maar 1 knelpunt tegen en dat is al vrij vroeg in het begin als ik onder de Damtunnel uitkom en linksom over de busbaan richting de Churchillaan wil gaan. De draaicirkel is nu een meter of dertien en ik krijg Q284 net niet helemaal rond. Ik had even geen zin om te "Flintstonen" dus heb ik het voorwiel zachtjes over de stoep laten rollen. De minirotonde bij de kruising Haagweg/Churchilllaan levert geen probleem op. De rest van de route gaat probleemloos.



Het tweede filmpje heb ik gemaakt rondom de hefbrug van Alphen aan den Rijn. Hier is een tijd lang het fietspad afgesloten geweest. Er was wel een omleiding ingesteld maar die was a: onduidelijk aangegeven en b: niet geschikt voor velomobielen. Twee hekjes zorgden ervoor dat fietsers wel door konden rijden, maar velonauten moesten uitstappen en hun kostbare velomobiel aan de hand tussen de poortjes door manoeuvreren. Gelukkig is het fietspad nu weer open, voorzien van een laag glad asfalt en de tunneltjes zijn ook weer begaanbaar. Er moet nu alleen nog een fatsoenlijke voorziening aangelegd worden zodat de aansluiting met de Steekterweg weer normaal is, nu moeten de fietsen nog door een smal straatje over de rijbaan.



Het derde filmpje begint vlak voor Zwammerdam en gaat door tot vlak na Bodegraven. Zwammerdam en Bodegraven wil ik nog eens wissen uit mijn woon-werkroute als er een goed (lees: snel) alternatief voorhanden is. De klinkers, paaltjes en verkeersdrempels zorgen voor de nodige vertraging. Enfin, laat de beelden voor zich spreken.



Ik hoop dat jullie hebben genoten. Op of aanmerkingen zijn van harte welkom. Tenslotte nog even de resultaten van de woon-werk- en werk-woonroute:


Heenweg:
DST: 59,77 km
TM: 1:40:09
AVG: 35,8 km/uur
MAX: 48,0 km/uur
ODO: 10.261 km

Terugweg:
DST: 59,14 km
TM: 1:39:21
AVG: 35,6 km/uur
MAX: 48,5 km/uur
ODO: 10.320 km

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen