maandag 25 juli 2011

Q284 passeert 10.000 kilometer

Gedreven door de wil om die "magische" 10.000 kilometergrens te doorbreken stapte ik vanochtend in de Quest. De benen waren merkbaar vermoeid van de dag ervoor. Toch liet ik mij daardoor niet weerhouden en reed ik de 10.000 tegemoet. Het was bij een lichte miezer goed uit te houden onder de schuimkap maar bij Alphen aan den Rijn moest'ie toch het veld ruimen. De teller stond inmiddels op 9.970 kilometer, nog 30 te gaan. Zwammerdam, Bodegraven en Woerden glijden ongemerkt voorbij. Het kan nu niet lang meer duren, die 10.000 zal weldra op het scherm verschijnen.
En inderdaad, in Harmelen staat'ie dan echt op het beeldscherm, de 10.000e kilometer voor Q284 is een feit. De decimaal is verdwenen, de Cat Eye geeft vanaf heden nog slechts hele kilometers aan.
De dag schrijd langzaam voort en om 14:45 maak ik mij weer klaar voor een nieuwe rit. Helaas geven de benen geen thuis en zal deze rit als meest moeizame rit tot nu toe de boeken in gaan. Volledig uitgeput en leeg arriveer ik thuis in Leiden, moe, maar verre van voldaan, slechts blij dat de kwelling voorbij is. Het leek alsof ik door de meest dikke mist en sneeuw moest rijden, accelereren ging voor geen meter en snelheden van 35 kilometer per uut waren slechts voor korte tijd vast te houden. De statistieken spreken voor zich:


Heenweg:
DST: 59,72 km
TM: 1:45:56
AVG: 33,8 km/uur
MAX: 44,0 km/uur
ODO: 10.011 km

Terugweg:
DST: 59,82 km
TM: 1:51:21
AVG: 32,2 km/uur
MAX: 50,0 km/uur
ODO: 10.071 km

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd , jammer dat het geen euforische rit geworden is.

    BeantwoordenVerwijderen