donderdag 14 juli 2011

Woon-werk 12-07-2011

Business-as-usual zal ik maar zeggen. Weinig bijzonderheden te melden. Of het moet zijn dat de omleidingsroute voor de hefbrug in Alphen aan den Rijn nog steeds niet klopt. Dat resulteert dus in een paar extra kilometers (over klinkerwegen) en een hoop ergernis. Zo moeilijk is het toch niet om een fatsoenlijke, goed bewegwijzerde omleidingsroute te maken of ben ik nou gek. Het voordeel is wel dat ik niet over de Steekterweg hoef te fietsen maar via de Kortsteekterweg (aan de andere kant van het water). Op deze manier hoef ik nergens over te steken of rotondes te draaien. De rest van de rit gaat voorspoedig en het ontbreken van gewicht (wat ik "gewend" was van het tripje IJsselmeer) maken de acceleraties een stuk sneller.
De terugweg werd vooraf gegaan door veel buienradar-checks vanwege het aankomende noodweer. Gelukkig kon ik tussen de buien door naar huis fietsen en kwam ik droog thuis met een voldaan gevoel.

Heenweg:
DST: 62,90 km
TM: 1:57:10
AVG: 32,4 km/uur
MAX: 45,7 km/uur
ODO: 9.414,2 km

Terugweg:
DST: 58,61 km
TM: 1:45:01
AVG: 33,4 km/uur
MAX: 45,0 km/uur
ODO: 9.472,8 km

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen