woensdag 24 augustus 2011

Je hebt van die dagen, dan klopt (bijna) alles...

Niets wordt aan het toeval overgelaten. De banden zijn op spanning, Q284 is gewassen, de energievoorraad is op pijl, het humeur is goed, de spiegels staan goed, de wind staat goed (theoretisch tegen), het verkeer is er niet, de bochten lopen lekker (buiten-binnen-buiten), de gekozen versnellingen na de bocht zijn goed. En dan kan het zomaar gebeuren dat ik op een doordeweekse avond na een dienst van 8:30 uur en heerlijke tijd neerzet.... Helaas geen record, daarvoor had ik nog een stukje sneller moeten rijden, maar toch, een gemiddelde snelheid van 37,1 km/uur is niet misselijk. De laatste 2 kilometer kon ik zelfs nog in een "duel" met een automobilist een 54-er eruit persen. Vooral leuk omdat de bestuurder in kwestie flink in de ankers moest om niet onbedoeld de staatskas te spekken. ;-)
Morgen maar weer "rustig aan" naar Utrecht....

Oh ja, statistieken van de ritten vind je tegenwoordig in het tabblad "Rittenstaat".

2 opmerkingen:

  1. Ja, je gaat lekker!
    Je gemiddelde van 37,5 is echt heel snel. Misschien heb je voor een hoge topsnelheid wel een groter voorblad nodig. Nu ik de F-lites heb ga ik net wat sneller, maar de top krijg ik niet omhoog omdat ik mijn kracht niet kwijt kan.
    Groet, Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Theo,

    Laat dat grotere blad maar zitten, ik draai deze snelheden op het 42-tands middenblad.... Het grote mes gebruik ik alleen als er echt geknald moet worden. Maar op de 42-tands rij ik met een hoge cadans heerlijk tot 48 km/uur. Ik denk alleen wel dat ik 'm vervang voor een 46-tands zodra ik ook met zo'n mooie racekap ga rijden. Ik ben niet zo weg van het grote blad, accellereren gaat er niet lekker mee en de onderlinge stapjes worden dan te groot.
    Goed om te horen dag de F-lite's jou ook bevallen, en voor de topsnelheid geldt: "alles moet kloppen"..... Hahahahahahahaha.

    Groetjes, Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen