dinsdag 20 september 2011

UPDATED: Lekke band 3

Waarmee ik gisteravond nog de "sterren van de hemel" reed, staat nu zo plat als een dubbeltje voor de deur. Linksvoor (voorheen rechtsvoor) heeft de pijp aan Maarten gegeven. Morgen maar even een beetje dichtingsvloeistof erin en oppompen maar nadat ik de boosdoener gevonden heb. Totaalstand van lekke banden komt met deze erbij op 3.

01 F-lite lek, linksvoor, 20-09-201102 F-lite lek, linksvoor, 20-09-201103 F-lite lek, linksvoor, 20-09-2011








Vanochtend bij het bekijken van de lekke linker voorband bleek de schade ernstiger dan gedacht. De wang van de F-lite is door frictie met de rand van de wielkast afgesleten en door de druk in de binnenband open geknapt. Godzijdank is dit gebeurt terwijl de fiets voor de deur stil stond, ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als dit onder het rijden was gebeurd. Deze F-lite heeft helaas niet zijn volledige levensduur kunnen halen en is voortijdig overleden. Een enkeltje Kliko waren de laatste meters die hij mocht afleggen. Deze F-lite heeft slechts 2500 kilometer mogen genieten van asfalt, klinkers, regen, zand, uitwerpselen van diverse pluimage, glas en nog meer troep. Maar gedurende die korte levensduur heeft hij mij wel naar diverse records gereden. R.I.P. F-lite, je was een kanjer!
Inmiddels is er een nieuwe F-lite gemonteerd en moet ik nodig Kees van Hattem bellen voor een nieuwe bestelling. Misschien moet ik er wel gewoon een retourtje Heerhugowaard aan koppelen... Story to be continued.....

2 opmerkingen:

  1. hee Questeritus,

    Jammer van je F-lite.
    Better luck next time.
    Overigens is rechtsvoor wat overdreven, je hebt geen rechtachter, dus links, rechts en achter volstaat. LOL

    BeantwoordenVerwijderen