maandag 12 september 2011

Uitslag poll

In de maand augustus had ik een poll op mijn weblog staan. de vraag was:

ALS DE SNELSTE VELOMOBIELEN (QUEST, MILAN, WAW EN EVO-R) VERGELEKEN WORDEN MET SNELLE AUTO'S ZOALS PORSCHE, FERRARI, LAMBORGHINI EN CORVETTE) DAN IS DE QUEST EEN:


Gekozen kon worden uit:
  • Porsche (6 stemmen)
  • Ferrari (4 stemmen)
  • Lamborghini (3 stemmen)
  • Corvette (1 stem)
In totaal hebben 14 bezoekers van mijn weblog de moeite genomen om een stem uit te brengen. Heel even leek het erop dat er een overduidelijke winnaar uit de bus zou komen. Echter, op het laatste moment werd de voorsprong nog een beetje ingeperkt maar bleef de Porsche de meest gekozen auto. Uiteraard zal iedereen hiervoor zijn/haar argumenten hebben en de keuze zal veelal een persoonlijk gevoel weergeven.
Persoonlijk koos ik voor de Posche omdat mijn gevoel zegt dat de verhouding in productieaantallen van de Quest in relatie tot de andere velomobielen het meest overeenkomst met de Porsche. Ook de bouwkwaliteit ligt voor mijn gevoel dichter bij Deutsche Gründligkeit dan bij Italiaans vakmanschap of Amerikaanse bouwkunde. En qua rij-eigenschappen vind ik dat de Quest hééééél lang neutraal blijft en vertrouwen geeft dat de fiets het allemaal aankan. Ook dat doet mij denken aan een Porsche (en ja, die heb ik nogal eens gereden dus ik kan erover meepraten)

Wat waren/zijn jullie argumenten voor jullie keuze?

1 opmerking:

  1. Denk je dat ik nu nog weet wat ik toen heb gekozen ....? Ik vermoed "Ferrari". Bij een Porsche heb ik de perceptie van een voertuig dat je haaks kunt zetten in de bocht, vergelijkbaar met een Strada. Ferraries beleef ik als "platte buikschuivers" voor snel rechtuit. Ik moet je bekennen dat ik maar 1 maal een een Porsche heb gereden, naar Ferraries alleen maar gekeken. Met Amerikaanse "sportautoos" meer ervaring. Een LeBaron-C gehad en een Stratus-C, 6 cylinders met veel vermogen. De LeBaron was ook een auto die snel bochtenwerk aan kon. De Status is weer een snelle rechtdoor auto.

    BeantwoordenVerwijderen