maandag 5 december 2011

Kwakkelen...

Het is al ruim een maand geleden dat ik een laatste post hier heb gedaan op mijn weblog. Verschillende oorzaken kan ik hiervoor aanwijzen, en voor de liefhebbers: hier komen ze!

29 oktober ging mijn vakantie in. Een periode van drie-en-een-halve week waarin de meeste mensen zouden kiezen om te vertrekken naar een warm oord. Wij kozen ervoor om de badkamer te verbouwen. Dat werd dus drie-en-een-halve week slopen, puin ruimen en vervolgens van gronds af aan opnieuw opbouwen. Hoewel ik tussendoor nog twee keer met de Quest ben gaan fietsen, heb ik hier niet over geschreven. Simpelweg omdat de ritjes niet de moeite waard waren om over te schrijven. Overiges, aangezien de badkamer nog niet helemaal af is laat ik de foto's even achterwege. De douchewanden zijn recent ingemeten, evenals de raambedekking (plisségordijnen). Het duurt dus nog een klein drie weken voordat het ECHT af is. Maar nu, na drie-en-een-halve week buffelen op de eerste verdieping staat er wel een mooie, nieuwe badkamer waarin het goed vertoeven is na de koude ritten die het tegenwoordig zijn geworden.

Want na de verbouwing van de badkamer moest er weer gewoon gewerkt worden, en dus werd de Quest weer klaar gemaakt voor de ritjes Leiden - Utrecht die twee tot drie keer per week gemaakt worden. En ineens blijkt dat het in een krappe maand echt wel kouder is geworden. Voor het eerst ervaar ik weer koude tenen (overschoenen aan) en moeten de beenstukken er ook aan geloven. Hoewel, overdag kan het nog met een korte broek, maar in de vroege ochtend, of in de late avond is het niet te doen zonder. En zoals zoveel van jullie weten is het geheim van "niet koud worden": kleden in laagjes! Dus een lekkere korte fietsonderbroek aan, daar overheen een normale korte fietsbroek MET zeem (anders krijg ik echt een koud kruis). Eventueel aangevuld met beenstukken. Voor mijn bovenlijf begin ik altijd met een strak shirt zonder mouwen en een dikker, technisch shirt met lange mouwen. Daar overheen trek ik een gewoon, kort fietsshirt met hoge kraag aan. Ook hier weer eventueel aangevuld met armstukken. En mocht het echt koud worden ( < 5° C ) dan trek ik ook nog een dikker koersshirt met lange mouwen aan. Eventueel nog aangevuld met handschoentjes (zowel zonder als met lange vingers) maar ik merk dat mijn handen nog redelijk lang "warm" blijven.

Bron: http://longlegsie.punt.nl
Vorige week maandag en donderdag ben ik weer met de Quest naar Utrecht geweest, en hoewel ik afgelopen weekend ook dienst had gooide een buikgriepje roet in het eten; geen extra ritje naar Utrecht om aan de gewenste 3 maal per week te komen want ziek is ziek. En omdat ik woensdag, donderdag en vrijdag weer mag werken, maar het weekend vrij ben, kom ik ook deze week maar een maximaal twee keer Questen. Ach, ik haal het ergens anders wel weer in. Nu maar hopen dat de wind een beetje meewerkt, regen deert met niet, een natte kop krijg ik toch wel.

5 opmerkingen:

  1. ik ga nooit zonder handschoentjes rijden , want met zweethanden kun je gewoon NIET schakelen en die heb ik al na een half uurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd ger, ik rij zelfs in den zomer met handschoentjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. al weer een maand een "lange" broek aan. Verder een ski shirt met lange mouwen en vooral hoge kraag en een bivakmuts. Ik voel de kou altijd direct in mijn nek en oren (heren, graag geen flauwe grappen). Bij temperaturen beneden nul krijg ik koude voeten. Vooral voorvoet inclusief tenen. Overschoenen helpen weinig. Ik experimenteer nu met extra zolen omdat ik denk dat de schoenen aan de onderzijde slecht isoleren en warmte door de SPD (klikkers) de pedalen in gaat. Stom eigenlijk, ik heb het nog steeds warm, zweet als een paard, maar een klein beetje warmte mijn voeten in lukt niet ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fotoos van je badkamer willen we ook graag. 7 jaar geleden ook de badkamer compleet opnieuw opgebouwd, de hoeveelheid werk viel zwaar tegen maar zeer tevreden over het resultaat. Heel dankbaar werk. Dus ook leuk om jouw resultaten te bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Robert-Jan. Elektrisch verwarmde inlegzooltjes, op afstand te bedienen en in drie standen in te stellen. Kijk even op het blog bij Wim Schermer. Gewoon blijven fietsen ! Groeten Kees.

    BeantwoordenVerwijderen