zondag 1 januari 2012

01-01-2012: Een goed begin is het halve werk!

Lezers en lezeressen, allereerst wil ik iedereen een gezond, veilig en sportief 2012 wensen! Veel plezierige en veilige kilometers, weinig onderhoud en veel gezellige ontmoetingen.
In de tweede plaats hoop ik natuurlijk dat iedereen oud en nieuw ongeschonden is doorgekomen en dat iedereen met goede voornemens (lees: meer fietsen) het nieuwe jaar is ingegaan. Want met die goede voornemens (waarvan sommige zeggen dat ze pas op 2 januari ingaan) zal het dit jaar wel goed komen. Voor mij geldt dat ik nog steeds wil proberen om 3 maal per week het ww-verkeer in de Quest af te leggen. Dat komt neer op 360 kilometer per week. Daarnaast hoop ik om in 6 maanden tijd weer op mijn streefgewicht uit te komen. 90 kg. is toch wel waar ik naartoe wil. En omdat het aan de inspanning niet zal ontbreken zal de gewichtsafname voornamelijk uit minder snoepen en meer verantwoord eten bestaan.
En om maar gelijk goed te beginnen ben ik vandaag (01-01-2012) weer in de Quest gekropen om naar Utrecht te gaan voor een late dienst. De kop is er dus af voor dit jaar, de eerste 120 kilometer zijn een feit. En ondanks dat de terugweg uit Utrecht bestond uit het ontwijken van de vele regendruppels heb ik toch heerlijk gefietst. De brede velgen en de nieuw steekas lijken echt een wereld van verschil te maken. Nog een paar kleine aanpassingen in de spaakspanning en in de remafstelling en dan is'ie weer zo goed als perfect. En dan zal het niet zo lang meer duren voordat alles er weer af moet zodat mijn Quest gespoten kan worden. Dit ter voorbereiding op het aanbrengen van de sponsor-uiting op de zijkant van mijn fiets. Zodra dat gaat beginnen zullen de kilometers wel iets teruglopen om daarna weer lekker door te schieten naar de 1.500 km per maand. Keep U posted!

3 opmerkingen:

  1. Wij zitten op zo ongeveer dezelfde doelstelling; en af en toe baal ik er best van. De calorieën spatten van je trappers af (zo lijkt het) maar de weegschaal lijkt daar niet van onder de indruk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb in het verleden ook zo'n strijd met de weegschaal gehad.....:(

    Sinds een jaar of vijf ben ik nog beter op mijn voeding gaan letten en op die manier komen er toch gewoon minder calorieën binnen.

    Wat nog beter heeft geholpen is de aanschaf van de Roeifiets. Dat is echt een calorieënvreter.....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Klaas: Inderdaad, de weegschaal lijkt telkens te zeggen: "Lekker he, die brownies en stroopwafels..."
    @ Wim: Een roeifiets, ik denk niet dat die er nog bij kan in onze schuur..... En als dat al wel zou kunnen dan denk ik dat ik er de tijd niet voor zou hebben om er echt iets zinnigs mee te doen...

    BeantwoordenVerwijderen