zaterdag 14 januari 2012

UPDATED: Nieuwe smartphone maakt mobiel bloggen mogelijk.

...En zo deed ik al weer twee jaar met mijn iPhone 3GS. Mobiel bloggen via deze smartphone kon alleen via de webbrowser en darm werkte nogal omslachtig. Het ontbrak Apple aan een goede app om mobiel te kunnen bloggen via hun populaire smartphone. Of anders gezegd, ik heb nooit een goede app kunnen vinden in de iTunes-store. Jammer, want ook vanaf mijn werk is het niet mogelijk (lees: onmogelijk gemaakt) om na een mooie woon-werkrit  de belevenissen van de dag te delen, daarvoor moet ik altijd wachten totdat ik thuis was. Maar thuis ontbrak het mij vaak aan motivatie om in de pen te klimmen. Immers, 60km. heen naar 030, 8 uur werken en weer 60km. terug naar 071 gaat niet in de koude kleren zitten, zeker na een late dienst. Vanaf heden gaat dit dus veranderen.
Sinds gisteren ben ik eigenaar van een nieuwe Samsung Galaxy S II. Een mooie smartphone met een glashelder scherm met hoge resolutie, een camera met een hogere resolutie en de mogelijkheid om mijn weblog bij te werken via een handige app. En met die app kan ik nu vanuit de trein naar 030 dit blogbericht posten. Trein? Ja, de trein! Ook geel, ook snel en comfortabel maar minder sportief. Gisteren heb ik mijn late dienst wel netjes per Quest bereisd maar twee dagen achter elkaar Questen is echt teveel van het goede. Ook bemerk ik wat lichte knieklachten, enige voorzichtigheid is dus geboden. Dinsdag is weer de eerste dag dit ik pet Quest naar Utrecht zal reizen. Belevenissen van onderweg zullen dan mobiel gblogd  worden! Tot dan!

5 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd, ik heb volgende week een Galaxy Ace, zal wel vergelijkbaar zijn. Zet er dan ook Google maps op, een medefietser van LO gebruikt dat ook en dat ziet er mooi uit. En...twee dagen achter elkaar, ik doe het ook niet met mijn wwv afstand, wel 2x per week. De andere 2 ook per trein, leuke afwisseling, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Robert Jan,
    Goed idee!
    Ben benieuwd welke app je bedoelt?
    Lijkt mij ook wel wat..
    mvg Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook toevallig, sinds vrijdag heb ik ook een Galaxy S II, lijkt me inderdaad handig om on the road stukjes te verzamelen voor mij weblog.... Welke app gebruik je ??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik bedoelde: Met blogpress is het goed bloggen op een iOs apparaat. Maar tja, hier in dit huis komen er alleen maar Apple apparaten in ;-) ...

    BeantwoordenVerwijderen