zondag 15 januari 2012

Vaarwel Schwalbe Marathon ...

Een poos geleden schreef ik over een klapband welke ik onderweg naar werk kreeg. Om toch weer zelfstandig thuis te kunnen komen kocht ik een tweetal Schwalbe Marathon's bij een fietshandelaar in de buurt van mijn werk. Omdat deze banden zo verschrikkelijk zwaar liepen onder de Quest zijn ze al snel als "noodband" respectievelijk in de schuur en achterin de Quest beland. Sinds die tijd rij ik op Schwalbe Marathon Supreme's. Nog steeds niet de meest lichtlopende band, maar wel sneller dan de standaard Marathon.
Nu reed ik van de week achter mijn zoontje naar school en zag ik tot mijn verbazing dat delen van het loopvlak van zijn achterband kaal waren. Niet echt verstandig onder zijn "forenzenfiets". Vandaar dat ik vandaag zijn fiets in de takels heb gehangen om beide banden te vervangen. Waarmee? Precies! Met de Schwalbe Marathon's die semi-werkeloos lagen te wachten op inzet. Deze Schwalbe's komen dus niet meer onder de Quest maar draaien tegenwoordig hun rondjes onder de Alpina van Hoite. Nu had ik hem graag een lekker soepel lopende set banden gegeven, maar met zijn rijstijl denk ik dat een setje F-lite's het nog geen week uithouden. Nee, dan maar een setje "hufterproof" rubber (tevens goedkoper als de F-lite's...) Nu maar hopen dat hij het slippend remmen afleert ;-)





2 opmerkingen:

  1. Appel valt niet ver van de stam ..... :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad Theo, want bij Jebbe moest ik zijn 24" Schwalbe Big Apple plakken (binnenband dan)... Er wordt wat afgefietst in huize Bakker, Berber fietste vandaag op haar (met Schwalbe Marathon Supreme's geschoeide) Stevens RoadFlyer naar haar moeder (30 km.), de bikkel!

    BeantwoordenVerwijderen