vrijdag 16 maart 2012

Gemiddelde snelheid omhoog = afstand omlaag ?

Kennen jullie dit fenomeen? Sinds ik in het bezit ben van Q284 welke ik gebruik voor mijn woon-werk verkeer (Leiden - Utrecht) en ik nagenoeg altijd dezelfde route rij, valt mij het volgende op: Naarmate de gemiddelde snelheid toeneemt, neemt de gereden afstand af.
Ik gebruik de standaard aanwezige CatEye Enduro en de Polar CS400. Op de heenweg gavenue beide tellers een afstand van 59,47 km aan, bij een gemiddelde snelheid van 34,2 km/uur.  De terugweg bleek achteraf volgens beide telers ruim 300 meter korter te zijn bij een gemiddelde snelheid van 38,2 km/uur. Behalve dat dit een nieuw "parcoursrecord" voor mij betekent, ben ik onderweg toch benieuwd waar die meters gebleven zijn... Wie heeft er een antwoord op deze vraag??

Groetjes,

Robert-Jan


2 opmerkingen:

  1. kortere weg gevonden?
    stukje af gesneden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heen weg rotonde derde links
    terug eerst rechts is meestal toch een meter of 50 .maar als je het maar naar je zin hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen