zaterdag 3 maart 2012

Het gaat weer hard...

Vorige week heb ik de Schwalbe Marathon Supreme voorbanden vervangen voor de F-lite's. Gelijk voel ik het vertrouwde gevoel van vlotte acceleratie en hogere eindsnelheid. Waar de Supreme's een gemiddelde snelheid mogelijk maakte van 31 á 32 km/uur, zo stijgt de gemiddelde snelheid naar 35 á 36 km/uur met de F-lite's. Wat een heerlijkheid om weer overal voorbij te vliegen , de RIS-sen, SIS-sen etc. Zo reed ik een paar jongens voorbij op scooters. Zij reden ergens net boven de 45 km/uur, en ik kon er voorbij fietsen met bijna 50 km/uur. Je had die koppen moeten zijn, onbetaalbaar!
Vorig jaar was mijn snelste ww-rit er een met een gemiddelde snelheid van 38,2 km/uur. Vanavond zat ik al op 37,6 km/uur. Dat beloofd dus wat voor het komende fietsjaar zodra de temperaturen nog wat verder stijgen. Ik hoop echt op een snellere tijd dan 1:30:00, maar eigenlijk heb ik nog liever een gemiddelde snelheid van 40 km/uur op de klokken. Dat zal dus ergens rond de 1:28:00 liggen. Mijn tijden zijn terug te lezen in het tabblad "Rittenstaat" en als het de moeite waard is schrijf ik er weer een stukje over. Tot dan!

2 opmerkingen:

  1. Fijn te horen dat mijn oude Quest284 weer goed gebruikt wordt! Ik mis 'm wel maar in praktijk zou die bij mij toch vooral in zijn huisje hebben gestaan (dat ik overigens toch nog maar niet afbreek, wie weet).
    Groet, Rene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi René, leuk om van je te horen! Jij kent deze Quest natuurlijk ook. Ik maak er inderdaad veel gebruik van, gemiddeld 1.100 km per maand. Ik ben er erg blij mee, behalve met de schade die ik in het begin gereden heb. Gelukkig wordt dat eerdaags aangepakt er is er niets meer van te zien.
      Groetjes, Robert-Jan

      Verwijderen