zaterdag 14 april 2012

Blote billen

Hahahaha, gotcha!

Dit bericht gaat niet letterlijk over wat je misschien zou denken. Vandaag heb ik de voorbereidingen getroffen voor de werkzaamheden die de komende weken aan mijn Quest gaan plaatsvinden. Maandag wordt'ie glad gemaakt en geschuurd en vrijdag wordt'ie gespoten. 23 april wordt'ie bestickerd en krijg ik mijn Quest weer terug.

Voordat de spuiter mijn Quest mee kon nemen moest ik nog wel even de complete "oude" bestickering verwijderen. Dat was in een goede twee uur gebeurd en het resultaat:

En waarom nou die blote billen? Zo noemde we vroeger een auto waarvan de achterkant volledig ontdaan was van stickers, emblemen, merkjes e.d. Het nadeel is echter dat de schade nu nog beter zichtbaar is. Maar goed, dat is over twee weken niet meer te zien.

De spuiter heeft nog even een en ander uitgelegd over lak, verf, lijm en gelcoat. Zo vertelde hij dat gelcoat een "thermoplast" is. Een thermoplast wordt "vloeibaarder" als'ie warm wordt. Dat betekend dat spinnetjes of kleine krasjes in de gelcoat met veel poetsen weggewerkt kunnen worden. Ook de uitleg over welke lijm ik kan gebruiken om het foam straks rond het instapgat te plakken werd duidelijk uitgelegd. Altijd handig om dit soort mensen in de buurt te hebben!

Nu dus twee weken wachten voordat ik weer kan Questen....

1 opmerking:

  1. Ik hoop dat je Velo weer heel mooi wordt! Ook zonder blote billen. Je staat namelijk niet op mijn Banga List.
    Gelcoat een thermoplast? Is het niet gewoon een gekleurde epoxy/polyester? Een thermoharder dus?
    Ook thermoharders gaan smelten bij hoge temperaturen, maar destructief. Thermoplasten kun je zonders structuurverlies vormen bij verhoogde temperaturen. Maar misschien is herstel van gelcoat wel mogelijk door verwarmen.

    BeantwoordenVerwijderen