zondag 8 april 2012

Weggooien zonde? Tweede ronde!

F-lite's en Q284. Al sinds het goede huwelijk tussen deze twee partijen een snelle, stabiele combinatie. Maar door het regelmatige, innige contact tussen de wang van de band en de binnenkant van de wielkast ontstaan er toch wat kleine slijtageplekjes. Al eerder was een van deze slijtageplekjes reden genoeg voor een flinke klapper. De F-lite besloot dat het genoeg was en opende zijn wang om de binnenband uit te laten, welke op zijn beurt in een klap explodeerde. Het loopvlak van de F-lite was nog lang niet versleten, maar de wang blijkbaar wel... 

Toen las ik op de site van Wim Schermer dat hij de wang "repareerde" met Bison Rubber Repair. Nu heb ik net een nieuw setje F-lite's gemonteerd onder mijn Quest, dus de oude kunnen nu mooi gerepareerd worden. Ik heb de band op een van mijn oude voorwielen gemonteerd en op druk gebracht. Daarna een dun laagje Rubber Repair aangebracht en netjes uitgesmeerd over de schuurplekken. Nu nog even 24 uur drogen en dan eens kijken of het echt werkt. 

De foto's spreken redelijk voor zich. De eerste en tweede foto laten de ergste schuurplekken zien vóór behandeling, de derde en vierde zijn genomen ná de behandeling. De laatste foto toont het complete wiel. Zoals Wim al eens geschreven heeft, de band glimt nu wel iets meer, maar als de linker en de rechterband gewisseld worden komt de glimmende kant aan de niet-zichtzijde. Niets van te zien, maar toch weer goed beschermd.

F-lite 02 F-lite 01 F-lite 03 F-lite 04 F-lite 05

2 opmerkingen:

  1. Een mooie duurzame oplossing. Ik ga die F-lite ook maar eens proberen, maar dan eerst alleen achter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorwielen van de Quest kunnen ook prima uitgerust worden met F-lite's hoor, als er maar rekening gehouden wordt met een fors groeiende draaicirkel. Als de route het aankan is het geen probleem. Voor mij betekend het dat ik een klein stukje moet omrijden van/naar werk. Maar dat is in de eerste kilometer van de 60 die mijn ww-route telt.

      Verwijderen