dinsdag 26 juni 2012

Doelstelling 1 gehaald !!

Toen ik de Quest kocht van Theo had ik de wens om de woon-werkrit (ruim 59 kilometer enkele reis) binnen de anderhalf uur af te leggen. Een doelstelling die erg hoog gegrepen was toendertijd. Inmiddels ben ik een jaar verder en heeft de Quest bijna 14.000 kilometer onder mijn doorgebracht. Zo langzaamaan denk ik dat ik mijzelf tot de ervaren Velonauten mag gaan rekenen. De Quest kent geen geheimen meer, zowel technisch als het rijden. En doordat ik 99% van de tijd doorbreng op telkens dezelfde route, en ik deze route kan dromen, is ook hier bijna geen winst meer te behalen. De enige winst die nog behaald kan worden, is snelheidswinst door een betere conditie.

En dat laatste heeft er gisternacht waarschijnlijk voor gezorgd dat de doelstelling (<1:30:00) gehaald is. Na een vlotte rit waarbij ik mijzelf continu moest aansporen om na de bochten opnieuw aan te zetten (duwen op, en trekken aan de pedalen) kwam ik thuis aan in en tijd van 1:29:39. En omdat de mens altijd een doel moet hebben heeft mijn collega Hakim gezegd dat er bij 1:25:00 een verrassing op mij staat te wachten. Goed, er moeten dus NOG 5 minuten af, een mens moet wat te wensen hebben...

10 opmerkingen:

  1. Er moet niets hoor.....
    Dit is al prachtig.... :).... er mag wel 6 minuten af..... maar das wat anders

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Klaas, ik weet het, niets moet, alles mag. En inderdaad, die laatste paar minuten mogen er ook nog af. Maar het blijft genieten!

      Verwijderen
  2. Iets van 39 km/uur gemiddeld, tja dat kan sneller.
    http://pdrond.blogspot.nl/2012/06/40-en-risse-demper.html

    Maar waarom zou je?
    Ik ga voor altijd voor de maximum geniet tijd.
    Nog nooit gehaald.
    Ik ga namelijk van de theorie uit dat hoe langer je ergens over doet, je er ook langer van kan genieten. Moeilijk hoor!
    Maar eens zal ik mijn doel bereiken, het kan altijd beter. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar natuurlijk kan het nog sneller... Dat neemt niet weg dat als de vorm van de dag goed is, het heerlijk is om eens lekker te speren. Kijk maar eens in de rittenstaat op mijn blog, er zijn genoeg dagen dat het minder hard gaat.
      En genieten doe ik volop. 's-ochtends vroeg door de polder, de vogels in de wei, de koeien op stal, de rust op de weg, stuk voor stuk dingen om intens van te genieten.
      En het is precies zoals je zegt: het kan altijd beter, maar de prioriteiten liggen ook weleens anders ;-)

      Verwijderen
  3. Tja, lekker snel rijden kan ook genieten zijn, #Theo. Maar goed, ieder zijn meug. Afwisseling bevalt mij het meest. Gisteren en topsnelle dag gehad voor mijn doen, dan wordt het vrijdag weer wat rustiger aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben het voor de verandering een keer met iedereen eens!

    Vooral bij woon- werk verkeer (en vooral als je dan ook nog vaak 's nachts fietst) is racen in de Quest prachtig. Soms neem ik me voor om het heerlijk kalm aan te doen, maar dan merk je na een paar kilometer opeens dat er wel eens een record inzit: Fraai weer, goeie benen; niet te veel verkeer en een zoevende Quest.... Hoe zoet is het dan aankomen als er weer een paar tellen van een tijd zijn afgesnoept.

    Buiten mijn werk om fiets ik - en dat is wel bekend - met mijn foto toestel om de nek. Dan is de Quest een middel om daar te komen waar je overvallen wordt door de stilte en waar je geniet van de pure wereld om je heen. Dan kan een tocht niet lang genoeg duren. Het fototoestel voorkomt dat ik dan naar de kilometerteller kijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Petje Af ! Die 1.25 ga je ook halen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie snelheid, dat moet wel een lekkere doorfietsroute zijn :)

    Mag ik je wel even waarschuwen? Je mag jezelf net aan beginner af noemen, maar alsjeblieft, beschouw jezelf nog niet als ervaren velonaut. Met 14.000 km onder de wielen door heb je nog lang niet alle situaties die je kunnen verrassen meegemaakt. Dus zeker tot 50.000 km kun je je beter nog als niet-ervaren beschouwen. Om even aan te geven: afgelopen weekend, met ondertussen 126.000 Qkm onder de wielen, lukte het toch weer om me te laten verrassen.
    Veel veilige kilometers toegewenst,

    Kees van Malssen

    BeantwoordenVerwijderen