dinsdag 24 juli 2012

Bey bey SuperMoto, hello.... SuperMoto?

Inderdaad, de oude SuperMoto heeft plaats moeten maken voor een nieuwe SuperMoto. Ik had namelijk begin dit jaar 2 SuperMoto's gekocht, één voor direct gebruik. en één reserve. En die reserve is nu in gebruik genomen.

De "oude" SuperMoto heeft 6.618 kilometer gerold en heeft het einde van z'n leven wel bereikt. Toppunt was toch wel 2 maal lek in korte tijd. Nadere inspectie toonde de nodige kleine scheurtjes in het loopvlak en het loopvlak begon wel erg dun aan et voelen. Nu heeft een SuperMoto geen enkele anti-leklaag en is het een vouwband dus voelt'ie sowieso al heel "fragiel" aan, maar ik vond het nu toch echt tijd om te wisselen.

Daags erna heb ik samen met mijn zoontje de band doorgeknipt omdat ik toch wel benieuwd was naar hoe de band er nu eigenlijk in doorsnee zou uitzien. Het resultaat staat hieronder.



Duidelijk is te zien dat het middendeel van het loopvlak beduidend platter is dan de zijkant van het loopvlak hoewel daar ook niet echt veel rubber zit. Maar dat een SuperMoto dun is, dat moge duidelijk zijn... Waarom dan nu weer zo'n lekgevoelige band (6.600 km, vier keer lek)? Gewoon, het rijdt zo lekker!!!

2 opmerkingen:

  1. De nieuwe ( 2012 ) Super Moto's zijn anders.

    Nog steeds geen lekbescherming, extreem lage rolweerstand en misschien iets zwaarder met nu 630 gram maar wel een veel dikker blokkenprofiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verbaas me dat hij na 6600 al aan vervanging toe is.
    Ik rijd al 15000 met mijn eerste en hij is nog lang niet aan vervanging toe.
    Heb wel een paar keer lek gehad, maar dat was omdat hij te zacht stond.

    Gr. P. de Rond.

    BeantwoordenVerwijderen