dinsdag 9 oktober 2012

1 week, 6 werkdagen, 5 fietsdagen

Zoveel woon-werkverkeer heb ik nimmer met de Quest gereden in zo'n korte tijd, vandaar dat ik er toch een artikeltje aan waag. De week van 1 oktober tot en met 7 oktober was voor mij een week met 6 late diensten. 1 en 2 oktober, en 4 tot en met 7 oktober. Late diensten zijn voor mij altijd prettiger om te fietsen omdat ik niet echt op mijn sterkst ben met vroeg opstaan. 

Normaal gesproken probeer ik altijd na een dag fietsen een rustdag in te bouwen. Maar omdat het de laatste tijd goed gaat met mijn knieën, zelfs na twee dagen achtereen fietsen, wilde ik het er wel op wagen. 1 en 2 oktober reed is de ritten nog op de Vredestein F-lites, 4, 6 en 7 oktober op de Vredestein HPV's. Ondanks de merkbare hogere weerstand van deze voorbanden gingen de laatste 6 ritten evengoed zonder pijntjes in de knieën. Ook het proberen met een hogere trapfrequentie zal ermee te maken hebben.


De weersomstandigheden waren bij alle ritten goed. Heel af en toe een heel klein beetje regen, maar verder geen neerslag. Wel waren de laatste twee nachten van Utrecht naar Leiden koud. De beenstukken en armstukken heb ik uit het vet gehaald en doen inmiddels standaard dienst in het donker. Overdag red ik het nog wel zonder. De nachten waren gevuld met mist hetgeen de snelheid wel iets omlaag deed gaan, maar omdat de mist slechts op een paar stukken op het traject optrad heeft het weinig invloed gehad op de gemiddelde snelheid. Daarnaast is veilig thuis aankomen belangrijker dan het oppoetsen van de resultaten. 


De diverse ritten (10 x 60 kilometer in totaal) leverde van tijd tot tijd leuke belevenissen op. SIS-en, AIS-en, loslopende schapen midden in de nacht, mee oprennende honden, overstekende honden, gesprekjes met ruiters die hun paard kennis laten maken met het fenomeen Velomobiel (wederzijds begrip), veel meegemaakt, weinig gefotografeerd, en het passeren van de 25.000 km grens van Quest284!

Al met al een enerverend weekje fietsen, 598 kilometer. De komende week (deze week) blijft het bij slechts 1 keer woon-werkverkeer (vroege dienst) en als alles goed gaat zondag LEL. Blijft de teller toch steken bij een magere 170 kilometer. Hoe ga ik mijzelf dat nu weer verantwoorden... ;-)

Later!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen