maandag 7 januari 2013

Onwinterse temperatuur, zomerse snelheid

Meteorologisch zou het winter moeten zijn maar de thermometer geeft onwinterse temperaturen aan. 8 graden... boven nul wel te verstaan. En met die temperatuur is het natuurlijk heerlijk fietsen. Één shirtje met lange mouwen en één shirtje met korte mouwen (en natuurlijk een broek) was voldoende om toch al badend in het zweet op werk aan te komen.
Om 03:05  vertrok ik uit Leiden om nog geen 1 uur en 35 minuten later in Utrecht weer uit te stappen.

Ondanks dat het ietwat mistig was waardoor het op hogere snelheiden in het schijnsel van 2 x 10 Watt ijskoud LED-licht lastig was om de stoepranden in bochten goed te zien, kon de snelheid er goed in blijven. Met een gemiddelde snelheid van 38,0 km/uur over 58,4 km. en een tijd van 1:32 :29 was ik blij verrast en ook licht verbaasd. Een tijd als deze is er een waarvoor ik in de zomer nog weleens flink moet trappen. En dan staat mijn Quest ook nog op F-lites terwijl er nu toch minder lichtlopende Marathon Plussen onder mijn Quest liggen.

Op de Hoge Rijndijk in Leiden kwam mij nog politie tegemoet rijden. Zich afvragend wat voor voertuig er achter die twee immense koplampen schuil ging, stopten ze om eens goed te kijken. En aan het feit dat ze na het passeren zelf ook hun weg weer vervolgden maak ik op dat het met mijn verlichting wel goed zit (of in ieder geval niet fout!)

Tot later! 

6 opmerkingen:

  1. ze zijn al blij dat ze een fiets MET verlichting tegen komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 38 km/u gemiddeld op een woon-werk rit is echt wel verschroeiend snel (!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Robert-Jan, ik heb het idee dat rijders vanuit leiden richting Utrecht altijd de wind mee hebben en altijd bergaf rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. What goes up must come down Wilco. Vandaag bewezen dat het ook anders kan. Bijna 26 minuten langzamer met een gemiddelde van 30,5... Heerlijk portie vetverbranding...

      Verwijderen
  4. Good speed for winter! Here in central Canada we are having mild weather this week. We had a high of -1 today. A temperature 12 degrees higher than normal but 4 cm. of snow coming tomorrow. I have a hard time to average 25kph average on snow tires, but I am new to the Quest.

    BeantwoordenVerwijderen