donderdag 21 maart 2013

Symbaloo weblog-linkpagina

Een ieder die een weblog bijhoudt kijkt ook regelmatig bij andere bloggers wat hij/zij te schrijven heeft. Sommige bloggers bloggen veel, andere bloggen weinig, bloggers schrijven over reizen en een ander schrijven over techniek. Op bijna elke weblog staat onder het kopje "mijn lijst met blogs" een overzicht van recente artikelen van bloggers die gevolgd worden. Helaas is het soms lastig om dat ene artikel van die ene blogger terug te vinden in het woud andere artikelen. Daarom was ik zelf al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid om alle actieve weblogs op een eenvoudige wijze te ordenen en zo sneller artikelen terug te kunnen vinden.

Voor mijn werk gebruik ik voor alle veelgebruikte snelkoppelingen de website www.symbaloo.com. Op die website is het mogelijk om blokjes aan te maken voor veelgebruikte snelkoppelingen. Daarvoor is het wel noodzakelijk om een account (gratis) aan te maken, maar vervolgens heb je wel op elke pc/tablet/smartphone de mogelijkheid om al je favorieten op te roepen. Voor alle actieve weblogs heb ik een nieuw tabblad aangemaakt met snelkoppelingen naar de bewuste weblogs. Zie voor het voorbeeld de afbeelding hieronder.

Symbaloo velomobielenpagina

In de bovenste rij staan de snelkoppelingen naar alle mij bekende Velomobiel Strada weblogs. De volgende rijen zijn gevuld met Velomobiel Quest weblogs en onderaan (op twee na) staan de Mango's, Quest XS en Alleweder. Door op een snelkoppeling te klikken opent zich in het midden een soort RSS-feed venster waar de laatste artikelen staan opgesomd. Van daaruit kun je het bewuste artikel aanklikken en doorgaan naar de weblog.

Voor de afbeeldingen heb ik zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de beschikbare profielfoto's die op de weblog beschikbaar zijn. Indien ook de eigen naam op de weblog gebruikt wordt, heb ik deze gebruikt. Voor weblogs waarbij gebruik wordt gemaakt van een pseudoniem heb ik getracht deze vorm van privacy te respecteren. Echter met dien verstande dat de eigen naam vaak wel in de gebruikerslijst van velomobiel.nl terug te vinden is.

Mocht iemand problemen hebben met het feit dat zijn/haar weblog zichtbaar is in deze lijst dan hoor ik dat graag, ik zorg er dan voor dat deze persoon/weblog uit de lijst wordt verwijderd. Mocht je een aktieve weblog kennen die nog ontbreekt in dit overzicht dan hoor ik dat uiteraard ook graag. Mocht je ook gebruik willen maken van deze symbaloo-pagina, dan kan je 'm HIER vinden. Tip, tricks, op- of aanmerkingen zijn welkom!

12 opmerkingen:

  1. Handig idee! In dit verband ook handig om te weten. In de rechterkolom van Mooi Geel Is Niet lelijk heb ik al een tijd een zoekvak Velomobielzoeken dat via een aangepaste Google zoeker (alle) vm sites doorzoekt. Zie ook http://mooigeelisnietlelijk.blogspot.nl/2012/02/velomobielzoeken-zoekmachine-helpt.html voor de details. Ik zal eea binnenkort weer eens bijwerken met de laatste weblogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, ik ben de hekkensluiter van de Questen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik stond er eerst wel bij en nu niet meer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Raar Mark, bij mij sta je er nog gewoon op! Kijk jij misschien op een smartphone? Dan zou het kunnen zijn dat de foto is bijgesneden.
      No worries, een veel gelezen blog als de jouwe mag niet ontbreken in deze lijst!

      Verwijderen
    2. Ik bekijk de pagina gewoon op de pc maar zie mezelf er niet meer bij staan, raar maar waar :)

      Verwijderen
    3. als je een account gemaakt hebt staat hij er wel op mark, dan is hij 2 vakjes breder

      Verwijderen
    4. Heb je jezelf al teruggevonden Mark?

      Verwijderen
    5. Ja hij staat er nu wel bij :)

      Verwijderen
  4. hai ik heb er nog een voor je:

    quest nummer 9 van joyce http://jumped01.blogspot.nl/

    groet marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That looks like a great tool! You can add my blog too. I have a Bluevelo Quest XS. QB63 is the number. The Blog is called "My Quest for Fun".

    http://myquestforfun1.blogspot.ca/

    Greetings from the center of Canada
    Kevin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Kevin,

      Thanks for letting me know! I've added your weblog to the list, enjoy!

      Greetings from Holland
      Robert-Jan

      Verwijderen