maandag 13 mei 2013

Weg, weg, wegwerkzaamheden

De winterse omstandig hebben de nodige schade aan het asfalt veroorzaakt. Dichtgeteerde scheuren liggen weer open, kuilen, gaten, bulten, hobbels en bobbels. Allemaal ongemakken waar we ondanks onze volgeveerde velomobielen mee te maken krijgen. En nu zijn de heren en dames wegwerkers vollop aan het werk om de schade te herstellen. Scheuren worden weer dichtgegoten met teer, gaten worden gevuld met asfalt, bulten worden afgeslepen. Dat betekent dat ik van tijd tot tijd mijzelf vastrij op wegwerkzaamheden, grondwerkzaamheden of voorbereidende werkzaamheden. De meeste zijn vooraf aangekondigd maar sommige leveren slechts wat oponthoud op en worden dus niet aangekondigd. Weer andere werkzaamheden worden niet aangekondigd omdat er een duidelijke omleiding is ingesteld. Vandaag was het 4 keer prijs! Van de eerste ben ik vergeten om een plaatje te schieten maar van de andere drie wist ik op tijd aan mijn camera te denken. Hoe vervelend het oponthoud door de werkzaamheden ook is, uiteindelijk pluk ik (plukken we) daar weer de vruchten van. Het wegdek wordt weliswaar een "patchwork" van plakkaten asfalt en stroken teer, alles beter dan de gaten in het wegdek. Hieronder een kleine impressie vanaf mijn "flightdeck".

Kortsteekterweg tussen Alphen aan den Rijn en Zwammerdam

Noordstraat te Bodegraven

Rietveld tussen Nieuwerbrug en Woerden
Tot de volgende keer!

2 opmerkingen:

  1. Ik moest vandaag ook via een omleiding , gelukkig niet voor woon/werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt, dan blijf ik uit die buurt weg als ik weer naar krimpen rij

    BeantwoordenVerwijderen