woensdag 19 juni 2013

HAKIIIIIM !!!!!

15 september vorig jaar schreef ik over de weddenschap die ik met een collega heb. De weddenschap was om nog in dat jaar (2012) onder de 1:25:00 te duiken tijdens mijn woon-werkroute. Vorig jaar lukte dat echter niet. De snelste tijd van vorig jaar bleef steken op 1:26:12, die laatste 1:12 kreeg ik er niet meer vanaf.

Dit jaar lukte het mij om van de snelste tijd van vorig jaar 34 seconden af te snoepen. Daarmee kwam het record op 1:25:38. Kwam??? Inderdaad, KWAM! Want vanochtend heb ik wederom een poging ondernomen om de tijd scherper te stellen, ervan uitgaande dat die 38 seconden er nog wel af konden. En die 38 seconden konden er wel degelijk af! Alle omstandigheden waren goed. De banden op de juiste spanning, de buitentemperatuur van 22 graden, de fiets in een goede conditie, geen verkeer. En zo vloog de tijd letterlijk voorbij. Leiden-binnenstad, Zoeterwoude, Hazerswoude, Alphen aan den Rijn, Zwammerdam, Bodegraven, Nieuwerbrug, Woerden, Harmelen en zo Utrecht binnen. Het zweet gutste uit elke beschikbare porie, er lag zelfs een plasje zweet onderin de Quest.

Aankomst in Utrecht op werk en de tijd bleef steken op 1:22:30 bij een gemiddelde snelheid van 42,7 km/uurMet andere woorden; nog steeds 0,7 km/uur te weinig om de gemiddelde snelheid van Rob uit Nieuwegein te evenaren ;-)))


Iedereen een fijne (werk)dag vandaag!

8 opmerkingen:

  1. Gaat helemaal goed komen op de RDW-baan Robert-Jan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi RJ, met zulke snelheden denk ik dat er bij mij onderin de Strada niet alleen een plasje zweet ligt, maar dat ik geheel zou zijn leeggelopen. Aaaarrrrrgggghhh, bah Wilco, dat zeg je toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wacht mijn bericht vandaag maar even af. Op die gemiddelde snelheden kunnen jullie je nog lekker stukbijten :)
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben (wij zijn) benieuwd Wim. Klaarblijkelijk zit het met je conditie wel goed na de trainingsachterstand. En stukbijten doe ik niet. Ik zie het eerder als een motivatie om nog harder (lees efficienter) te trainen. Ben benieuwd hoe de kaarten op 29 juni geschud worden. Ik heb Texel 2012 nog vers in het geheugen ;-))
      Sportieve groet,
      Robert-Jan

      Verwijderen
  4. Als je het artikel van Wim hebt gelezen, dan zijn wij maar een paar prutsers. Ik begrijp niet hoe die man het voor elkaar krijgt om hard te rijden. Mij rest enkel diep respect.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het stof is opgetrokken zullen we zien wat er precies is gebeurd, hehe

    Vast staat, dat het al een flinke prestatie in de 50+ km/u gemiddeld over een heel uur groep te rijden die voor weinigen onder de velomobielrijders is weggelegd, maar je in de 55+ km/u gemiddeld groep over een heel uur - de snelsten der snelsten - rijden is een heel ander pak mouwen !!

    Wim staat geloof ik geregisteerd als een van de snelste mensen op aarde, op menskracht dat is. Als je hem voorbij kunt, zal je naam ook wel op die lijst komen ;-)))












    BeantwoordenVerwijderen
  6. Quezzzt,
    Die lijst vind je hier: http://www.wisil.recumbents.com/wisil/fastest_list.asp
    Is een lijst van ruim 200 fietsers die harder hebben gereden dan het werelduurrecord van Chris Boardman op zijn speciale tijdritfiets. Hij reeds toen 35,03 mijl ofwel 56,38 km/u. Iedereen die harder rijdt dan 56,4 km/u komt op die internationale lijst.
    Ik sta op plaats 201. Voor wat het waard is, maar wel leuk.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen