maandag 1 juli 2013

Klim in de Quest

De wedstrijd op de RDW-baan van afgelopen weekend zorgde ervoor dat er naar afgelopen weekend toe gepiekt moest worden. De ritjes die ik reed waren hoofdzakelijk woon-werkritten en behalve functioneel ook zeer inspannend. Goed letten op de hartslag, welke zone wil ik trainen, interval, intensief duurvermogen vergroten, noem maar op. Daarom was het vandaag tijd voor een ontspannen ritje waarin alles mocht en niets moest. Nou ja, alleen kilometers maken moest, maar dat is inherent aan het fietsen in een Quest. Ik besloot daarom weer eens de duinen in te trekken, dat had ik al zo'n tijd niet meer gedaan. En ik had mij ook voorgenomen om achteraf eens niet de hele rit te beschrijven maar de foto's te laten spreken middels een kort onderschrift. Dus daarom vandaag plaatjes kijken in plaats van lezen, veel kijkplezier!!!

Kijk, in de verte, ook de Zuid-Hollandse duinen hebben Schotse Hooglanders!


Mensen die weleens door de Katwijkse duinen fietsen herkennen hierin de Soefi-tempel

Hoe deze slak in de Noordwijkse duinen aan deze stok is komen te hangen is mij een raadsel!

Heerlijk fietsen, niet alleen door de duinen waar je de zilte zee ruikt, maar ook door de heerlijk geurende bossen!

U wordt van harte welkom geheten in Noord Holland, gemeente Zandvoort...

... behalve met een Velomobiel!!!

Oog in oog met beeehhhhhh!!!

Beeehhhhh, ik ben niet bang!

... maar jij bent wel heel erg groot en geel, ik neem het hazepad!

In the Dutch mountains! Bloemendaal, "Het Kopje", Marcel Beekmans ging mij al meerdere keren voor

Aanvang van "Het Kopje", het venijn zit 'm in de staart!
Iedereen bedankt voor het lezen (kijken?) en tot de volgende blog!

17 opmerkingen:

  1. Goed idee om beelden te laten spreken..
    leuke foto met dat doorkijkje door je kap...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment Paul, soms moet je eens iets heel anders doen dan anders.

      Verwijderen
  2. Het hekje bij Zandvoort kan je uit de grond tillen, tenminste, dat kon een paar jaar terug nog. Wel terug zetten, het staat er helaas niet voor niets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan kon een maand geleden ook nog. Maar het blijft onhandig.

      Respect trouwens voor de afstand op de RDW. Maar, toch weer die dekselse Wim Schermer voor je..

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de tip Maarten, maar helaas moeten "wij Velonauten" nog steeds uit de fiets, zelfs om dat hekje te openen. Maar ik ben met je eens, dat is een stuk handiger dan tussen de hekjes door laveren met de kans op beschadigingen...

      Wilco, bedankt! Ik ben zelf ook erg blij met het resultaat op de RDW-baan. Wim is van een ongekende klasse. En schreef ik eergisteren nog dat ik hem volgend jaar op de RDW-baan wel te grazen neem, was ik even vergeten dat hij natuurlijk met de Velotilt gaat rijden. En in theorie is de Velotilt een stuk sneller dan de Quest... Daar gaat mijn laatste sprankje hoop... Moet ik toch maar gaan denken aan een Milan ;-)

      Verwijderen
    3. Ik denk niet dat jij in een milan past , Robert Jan. Misschien moeten we dan iedere keer even helpen met jou er induwen ????

      Verwijderen
    4. Het doel heiligt de middelen Gerrit! No worries, in een Milan SL zal ik niet passen maar ze schijnen ook nog een versie het hebben waar GROTE Hollandsche knapen met dito turbo-dijen in passen. Maar voorlopig voldoet Quest 284 nog meer dan voldoende getuige de resultaten van afgelopen weekend!

      Verwijderen
    5. Robert-Jan,
      Toch kan ook jouw Quest nog een stuk harder bij gelijk vermogen. Ik zal de komende dagen een verhaaltje daarover maken. Alleen mijn kleine racekap geeft al 12 Watt winst t.o.v. de standaard kappen.
      Met alles wat ik nu in en aan de Quest gedaan heb, haal ik 155 Watt winst ten opzichte van een standaard Quest.
      Eerlijk gezegd zit mijn Quest nu nog maar enkele Watts verwijderd van zelfs de Milan SL.
      Groeten,
      Wim

      Verwijderen
    6. Wim en Robert-Jan,

      Vanaf nu ga ik alle tips en trucs volgen. Volgend jaar ga ik de 1 uurs race ook rijden.
      Maar voor jullie snelheden heb ik op dit moment zeer veel respect.

      Verwijderen
    7. Bedankt voor het compliment Rob, en leuk om te horen dat je volgend jaar ook meedoet! En ik moet je eerlijk zeggen, als jij het al voor elkaar krijgt om ruim 43 km/uur gemiddeld te rijden op de openbare weg, dan kan je zeker rekenen op 51, 52 km/uur gemiddeld op de baan. Wat aerodynamische aanpassingen en je vliegt vooruit. Hoppa, weer een concurrent erbij ;-)
      Vind ik leuk!!!

      Verwijderen
  3. Mooi pad he door de duinen, ik rijd het af en toe andersom, eerst via trekvaart en n206 naar bloemendaal, zeeweg omhoog en dan door de duinen zuidwaarts tot aan de pannekoekenboerderij bij meyendel, wassenaar, dan tunneltje onder n44, langs de horsten, doorsteken naar de vliet en zo naar Leiden. Leuk trainingsrondje, 90 km, met een paar lekker snelle stukken, alleen dat hekje he....:-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb ik het rondje dus andersom gereden Reinier. Echter het stukje door de Horsten en langs de Vliet kan mij niet bekoren. Ik kwam vandaag op 99 kilometer uit. Snelste stuk zat in de duinen tussen Noordwijkerhout en Zandvoort. Weinig bochten en een paar mooie "afdalingen". 50+ km/uur is daar geen probleem maar het blijft uitkijken, het toeristenseizoen is weer geopend.
      Overigens, in Katwijk en Noordwijk had ik net als jij flink wat geld kunnen inzamelen door op de foto te gaan met toeristen. Maar op de foto met toeristen bij 45 km/uur gaat zo lastig ;-)

      Verwijderen
  4. Ik wist trouwens niet dat dat hekje eruit kon, maar als je toch al je fiets uit bent, denk ik dat het sneller is om die er even tussendoor te manouvreren dan hekje eruit en wegzetten, fiets erdoor, en hekje weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom staan dat soort hekjes er, ik zie ze her en der ook verschijnen, vreselijke ondingen zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In dit ene geval zal het te maken hebben met een stukje verkeersveiligheid Mark. Komende vanuit de duinen is het te voor de hand liggend om lekker door te denderen, zo Zandvoort in. Maar je hebt er totaal geen zicht op het verkeer dat van links komt. Waarschijnlijk hebben hier in het verleden al de nodige aanrijdingen tussen fietsers en automobilisten plaatsgevonden.

      Verwijderen
  6. Tsja, dat is dan van de regen in de drup. Uit onderzoek blijkt dat hekjes en paaltjes 1 van de belangrijkste en misschien wel de belangrijkste oorzaak van zwaar fietserletsel zijn. Een s bocht met een stel struiken is waarschijnlijk beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke post trouwens en ik zie nu pas dat je mijn foto bovenaan je blog hebt gezet! Gaaf, ik voel me vereerd!

    BeantwoordenVerwijderen