maandag 5 augustus 2013

Deelname BK2013 Velomobielen

Zondag 4 augustus jl. werd te Hulshout het Belgisch Kampioenschap Velomobielen verreden. De organisatie van dit kampioenschap was de beroerdste niet en op mijn vraag of ik buiten mededinging mocht deelnemen werd positief geantwoord. Vanwege het vele beeldmateriaal maak ik er meerdere verslagen van. Dit is het eerste verslag, de bewegende beelden. De foto's en mijn verhaal van de wedstrijd volgen later.











NOOT: Inderdaad, de filmpjes bevatten een hoog "Questeritusgehalte" maar ik ben er bijna van overtuigd dat alle deelnemers wel ergens door het beeld komen!

13 opmerkingen:

  1. erg leuk om te zien Robert. Je hebt de smaak te pakken he ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Gerrit! 28 september nog een keer naar Peer (B) met Dirk Drost (toch Dirk??) en hopelijk ook nog LEL !

      Verwijderen
  2. Belgisch Kampioenschap velomobielen ? Waar zijn alle WAW's, ik zie er maar eentje ???

    Is de dominantie van de Quest zo groot dat WAW's zelfs op Belgische wedstrijden zijn verdwenen of zijn alle verkochte WAW tegenwoordig eWAW's die niet mogen meedoen aan een wedstrijd ? ;-)))



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie er toch echt 2. Een witte met een oranje kap en een blauwe met een blauwe kap.

      Verwijderen
  3. Er waren er inderdaad maar 2, nummer 3 deed niet mee wegens zonnesteek. En de velomobielopkomst (10!) is nog nooit zo hoog geweest met voornamelijk extra Quests, Strada's en Mango's. De WAWs waren dus inderdaad outnumbered...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie filmpjes Robert-Jan! Erg leuk om te zien, en ja ook ik had een paar WaW's meer verwacht.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Persoonlijk vind ik (en dat is dus mijn persoonlijke mening) dat je als Belgisch velomobielbouwer zeker aanwezig moet zijn op het Belgisch Kampioenschap. Al is het alleen maar voor de publiciteit. Hopelijk open ik met deze opmerking niet de discussie dat ik als Nederlander niets te zoeken heb op het Belgisch Kampioenschap. Ik nam echter wel buiten mededinging deel.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Hallo Robert-Jan,

      Dat ben ik met je eens, zeker als VM-Bouwer had fietser.be aanwezig moeten zijn, al was het maar met een reclamestand en eventuele mechanische bijstand, altijd goede promotie voor je produkt!
      Discussie hoef je niet bang voor te zijn, je had vooraf al aangegeven buiten mededinging deel te nemen. En wat positieve kritiek moet iedereen gewoon kunnen verdragen, volgens mijn bescheiden mening.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  5. De WAW's reden echter wel vooraan !!

    Groet
    Rudolf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie bij de finish toch echt eerst een paar Questen door het beeld gaan..........

      Verwijderen
  6. Leuk te zien. Is de baan in Peer vergelijkbaar met deze baan trouwens?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Dirk, de baan is vergelijkbaar. Mijn gevoel zegt dat het "rechte eind" in Peer vlakker is en de bochten scherper en iets steiler zijn. Verder is het asfalt in Peer van een betere kwaliteit. Volgens Peter Coppens is Peer een baan waar je met smalle bandjes beter uit bent. Mijn persoonlijke ervaring met de baan in Hulshout komt in mijn volgende artikel aan bod.

      Verwijderen