donderdag 19 december 2013

Rond de wereld in 1.860 dagen

Het heeft even geduurd voordat Q284 deze mijlpaal bereikt heeft. Maar vandaag was het zover: Q284 heeft evenveel kilometers gemaakt als de omtrek van de aarde! Vandaag bereikte Q284 de mijlpaal van 40.075 kilometer, gelijk aan de equatoriale omtrek van de aarde.

Ik nam Q284 over van Theo van den Broek op 2 juni 2011 met een kilometerstand van 7.566 kilometer. Nu, 931 dagen later heb ik daar 32.509 kilometer bij getrapt, gemiddeld net geen 35 kilometer per dag. In die 931 dagen heeft Q284 het nodige voor zijn kiezen gekregen. Schades, mankementen, wedstrijden, topsnelheden, dieptepunten en aanrijdingen met huisdieren. Ik heb tijdens nachtelijke ritten Q284 vervloekt dat'ie niet sneller wilde, maar ik heb ook tijdens mooie zomerse dagen versteld gestaan van de snelheden die mogelijk zijn met Q284.

Ik ben van plan om nog een jaar of drie met Q284 te blijven rijden. Hoofdzakelijk ww-verkeer, een incidentele "wilde rit" en diverse wedstrijden. Over een jaar of drie zal Q284 ongeveer 80.150 km (twee maal de omtrek van de aarde....) op de klok hebben, en dan ben ik wel toe aan iets nieuws. Tot die tijd kun je op dit weblog alle belevenissen, overpeinzingen en avonturen blijven volgen!

10 opmerkingen:

  1. Inderdaad een mooie mijlpaal, proficiat! Vervloeken van je fiets omdat hij niet harder wil heeft weinig nut, het is toch het mannetje dat het moet doen...................☺

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Adri, vaak zijn het externe factoren die ervoor zorgen dat het allemaal niet zo lekker loopt. Wind is er een van, maar ook rust of eetpatroon.

      Verwijderen
  2. Ik rij nog een kleine 1000 kilometer achter je. Ik kom eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar jouw Q is een heel stuk jonger Rob. Deze Q heeft in zijn eerste levensjaren niet zoveel kilometers voor de kiezen gekregen.

      Verwijderen
    2. Jij bent de tweede die dit te weten komt na Ymte, kijk maar op her orderboek van velomobiel.nl

      Verwijderen
    3. En bij deze mogen meer mensen het weten, bij deze publiekelijk bekend gemaakt. Gefeliciteerd! Carbon, hmmmmm... dus ik moet nog verder afvallen voor dat kleine beetje voordeel.... ;-)

      Verwijderen
  3. Misschien een echt rondje rond de wereld ? Mooie prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De polar suggereert dat je afgelopen 4 februari de wereld al rond was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was dat maar zo Wilco, de datum die de Polar aangeeft is de datum van de laatste wijziging, toen ging er een nieuwe batterij in en is de ODO-meter gereset.

      Verwijderen