zondag 12 januari 2014

Vroeg op voor een wilde rit

Dit weekend switch ik van drie weken late dienst naar vroege diensten. Dat betekend in theorie een kort weekend, maar wel een vrij weekend. In de huisagenda was wat ruimte voor sportieve activiteiten en mijn vrouw wilde graag in de ochtend nog even naar de sportschool. Als ik zelf nog wat sportieve activiteit wilde verrichten dan moest dat ervoor of erna. Erna is eigenlijk geen optie omdat dat teveel tijd van het gezinsleven snoept. Het werd dus ervoor.

Op deze vrije zondag ging de wekker dus om 06:00 uur. Ik had het plan gevat om weer eens een rondje Ringvaart te rijden. Zo vroeg op de zondagochtend is er weinig tot geen verkeer op de Ringvaart en ik hoopte dan ook op 60 km. geen verkeerslichten, geen grote groepen wielrenners, geen geopende bruggen of ander oponthoud. Achteraf gezien is dat helemaal goed gekomen. Slechts een handvol fietsers (van of naar werk of uit de kroeg) en een stuk of tien automobilisten. Tegen het einde van het rondje merkte ik de eerste vissers aan de waterkant op. Ook de eerste zonnestralen lieten zich zien. Schitterend ochtendrood is helaas met een telefoon moeilijk te fotograferen, zeker als je in een bezweet pak fietskleding langs de waterkant staat.





Al met al een heerlijk stuk gefietst waarbij ik ook een keer op twee wielen een bocht moest maken omdat ik de bocht verkeerd inschatte, en ik een keer in de ankers moest voor een valpartij van een 5-tal (vermoedelijk dronken) fietsers op een onverlicht fietspad langs de A44. Gelukkig merk ik zoiets met 2 x 10 Watt LED-verlichting op de neus van de Quest snel genoeg op.De onfortuinlijke buitelaars waren niet te beroerd om de dwars over het fietspad geparkeerde fietsen opzij te halen al kostte dat wel wat moeite ;-)

Enkele statistieken:
83,1 km in 2:16:37 = 36,9 km/uur gemiddeld.
Gemiddelde temperatuur in de Quest: 5°
Gemiddelde hartslag: 148 bpm
Volgens Polar heb ik 1.852 kcal verbrand

11 opmerkingen:

  1. Hoi Robert-jan weer goed bezig.

    Groet Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoog gemiddelde in deze tijd van het jaar. Train je voor het winterseizoen op de wielerbanen?
    Wat voor LED lampjes zijn dat, dat ze 10 Watt verbruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker een hoog gemiddelde ik zit momenteel op de 32.7 woon-werk met ca. 12 km. binnen de bebouwde kom van totaal 50lm/dag alleen op de Vollblut kom ik op een ritje woon werk aan de 37 km/uur gemiddeld

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet zeker dat het tijdstip van rijden en de route ermee te maken heeft. Als je 60 km. kunt rijden met slechts enkele stoplichten die knipperen dan kan bijna iedereen zulke gemiddelden draaien, zeker met een Quest ;-)

      Verwijderen
  4. Hoi RJ, mooi die foto's. Heb je de tweede foto geflitst, omdat je daar wel de reflectie ziet? Je ging weer hard!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tweede foto is inderdaad geflitst. Helaas is een telefooncamera niet in staat om zo goed met tegenlicht te fotograferen. De foto is verschrikkelijk korrelig maar het plaatje is er niet minder om. En inderdaad, de snelheid zat er wel lekker in.

      Verwijderen
  5. Mooi gemiddelde RJ! Je foto's zijn toch nog mooi gelukt, het was dus een mooie dag daar beneden? Je was trouwens niet de enige die vroeg op was op z'n vrije zondag, ook ik was er om 06:00 uit, en stond om 06:30 al sneeuw te ruimen!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik las het Adri! Ik ben blij dat er hier geen sneeuw ligt. Ik ga liever fietsen! Ik heb je blog weer gelezen, goed leesvoer.

      Verwijderen
  6. Hoi, mooie tijd hoor! Kan je nu alweer een beetje vlot langs Schiphol op de ringvaart? Da's daar zo'n bouwput met fietsomleidingen (geweest?)...scheelt wel een paar minuten.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bedoeld het stukje fietspad bij Schiphol Oost? Daar kun je weer prima doorfietsen. Een mooi stuk fietspad onder de fly-over. Nagenoeg geen oponthoud of het moet komen door de verkeerslichten. Deze waren overigens "taxigroen" toen ik ze passeerde ;-)

      Verwijderen