vrijdag 1 januari 2016

Met 50.002 km. het nieuwe jaar in

Allereerst wil ik langs deze minder persoonlijke weg iedereen een gezond en sportief 2016 wensen. Vele veilige kilometers, geen brokken, mooie plaatjes en veel blogberichten.

30 december reed ik voor de laatste keer in 2015 met de Quest van Nieuwegein naar huis. Het was een frisse avond, maar dankzij de goede windbescherming van de Quest was het een behaaglijke rit. Buiten waaide er een stevige bries uit het zuiden die de Quest af en toe een flinke duw naar rechts gaf. Eerder die avond had ik de veerpoten nog voorzien van een wolkje teflon want de voorvering kraakte en steunde dat het een lieve lust was. Gelijk met het smeren van de voorvering kreeg de ketting ook nog wat smeermiddel, en de remheveltjes van de trommelremmen pakte ik ook gelijk even mee. Toen na een paar kilometer de olie in de voorvering gezakt en verspreid was, was er weer sprake van veercomfort en (relatieve) rust in de Quest.

Op sommige delen van mijn ww-route heb ik prachtig uitzicht over de weilanden en kan ik kilometers ver kijken. En ondanks dat er op 30 december nog geen vuurwerk afgestoken mag worden was er in de verte vaak schitterend siervuurwerk te zien. Gelukkig werd er in de dorpen en steden waar ik doorheen rij geen vuurwerk naar de Quest gegooid. In alle veiligheid wist ik na 59 kilometer weer veilig thuis te landen.

Na enig rekenwerk thuis kwam ik tot de conclusie dat Quest 284 zojuist door de 50.000 kilometer barrière gereden was. 50.002 kilometer om precies te zijn. Een mooie afsluiter voor 2015!


Helaas blijft de teller voor kalenderjaar 2015 op nog geen 2000 kilometer steken. Voor 2016 dus een goed voornemen om weer op het oude niveau van 12.000 kilometer per jaar te komen.

11 opmerkingen:

  1. Hee, Robert jan, ook jij de beste wensen. dat voornemen qua kilometers moet wel lukken lijkt me :)

    Wat voor app gebruik jij overigens, ik herken dat beeld nergens van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Casper, dank voor jouw bericht.

      Ik gebruik Runkeeper als app om mijn trainingen te loggen. Wat je op de foto ziet is een screenshot van de webinterface van Runkeeper.

      Sportieve groet, Robert-Jan

      Verwijderen
  2. Hoi Robert-Jan,

    Hopelijk komen al je voornemens uit!
    Ik wens jou ook een gezond en sportief jaar toe!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Adri, bedankt voor de wensen, heel veel veilige kilometers in Noorwegen gewenst!

    Sportieve groet, Robert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Robert-Jan,

    De Beste wensen voor het komende jaar.

    Groet,
    John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi John,

      Ook voor jou de beste wensen en veel veilige kilometers toegewenst!

      Sportieve groet, Robert-Jan

      Verwijderen
  5. Hoi RJ, beste wensen! Ik hoop dat 2016 voor jou een beter jaar gaat worden!

    Wilco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Wilco, ook jij de allerbeste wensen en een goede gezondheid voor het komende jaar.

      Sportieve groet, Robert-Jan

      Verwijderen
    2. Dank je wel Wilco, ook jij de allerbeste wensen en een goede gezondheid voor het komende jaar.

      Sportieve groet, Robert-Jan

      Verwijderen
  6. Goed voornemen! Ikzelf ben gezakt van 13500km (2010 tot 2013) 6000km tot 7000km per jaar. Ik wil dit jaar naar de 10000km. Dat is 3 keer per week naar het werk fietsen. Allemaal goede voornemens dus ......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het allerbeste Robert Jan voor het komende (fiets)jaar.

    Mijn km's over 2015 zijn net onder de 10.000 blijven steken. Toch maar eens die grens te zien passeren in 2016!

    BeantwoordenVerwijderen